Muhasebe Kaydı, Muhasebeleştirme, Vergi Daireleri, Sgk, Ebeyanname, Muhasebe bürosu, Muhasebe programları, Matbu Formlar,SGK, E-Devlet Uygulamaları, Guncel Mevzuat, Mali Müşavirlik

1 Mayıs 2010 Cumartesi

Sorularla Sosyal Güvenlik Hizmetleri -1-

Değerli Ziyaretçilerim,
Bu konu ile SİGORTA HİZMETLERİ konusunda kafanıza takılan sorulara cevaplar bulabileceksiniz.

Soru

Hasta 18 yaş altında ve sosyal güvencesi yok. Provizyon alamıyorum. Ne yapmalıyım.

Cevap

Hastanın 18 yaş altı sosyal güvencesi yok ve provizyon alınamıyorsa, hasta il müdürlüğüne müracaat etmeli, sağlık hizmetlerinden yararlanmak istediğini belirterek TC Kimlik numarasının sisteme kaydedilmesini istemelidir. Lütfen hastayı bilgilendiriniz. 


Soru

Eşimden SSK'dan dul aylığı alıyorum. Babamdan Emekli Sandığı yetim aylığı alabilir miyim?

Cevap 

SSK 'dan dul aylığı alanlar , Emekli Sandığından yetim aylığı alabilirler.  

NOT: Hizmet süresi 5 ile 10 yıl arası olanların yetimleri; aylık gelirlerinin olmaması halinde, Emekli Sandığından yetim aylığı alabilirler. 

YASAL DAYANAK : 5434 sayılı Kanunun 66,67 ve 68. maddeleri 

Soru

4/a (SSK) sigortalısıyım, doğum yaptım. Geçici iş göremezlik ödeneği alabilmem için aranan şartlar nelerdir?

Cevap

Geçici iş göremezlik ödeneği alabilmeniz için;
1-Doğumdan önceki bir yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta priminizin bildirilmiş olması,
2-Bu süre içinde iş yerinizde çalışmamış olmanız,
3-Doğum olayının gerçekleşmiş olması gerekmektedir.
 

Soru

Almanya ile ülkemiz arasında yapılan sosyal güvenlik anlaşması hangi sigorta kollarını kapsamaktadır?

Cevap

Almanya ile ülkemiz arasında yapılan sosyal güvenlik anlaşması 01.11.1965 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiş olup, uzun ve kısa vadeli sigorta kollarını kapsamaktadır.

Soru

Almanya ile ülkemiz arasında yapılan sosyal güvenlik anlaşması hangi sigorta kollarını kapsamaktadır?

Cevap

Almanya ile ülkemiz arasında yapılan sosyal güvenlik anlaşması 01.11.1965 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiş olup, uzun ve kısa vadeli sigorta kollarını kapsamaktadır.

Soru

Kısa vadeli sigorta kolları nelerdir?

Cevap 

Kısa vadeli sigorta; iş kazası, meslek hastalığı, hastalık ve analık sigorta kollarını kapsamaktadır. 

 

Soru

Sosyal Sigortalar Kurumundan evlenme ödeneği almıştım. İkinci kez evlendim, evlenme ödeneği alabilir miyim?

Cevap

İkinci kez evlenildiğinde Kurumumuzca evlenme ödeneği ödenmemektedir.
YASAL DAYANAK: 5510 sayılı Kanunun 37.maddesi

 

Soru

SSK'dan yetim aylığı almakta olan kız çocuğuyum, evlendim. Evlenme ödeneği almak istiyorum ne yapmalıyım?

Cevap

Evlenme ödeneğinin ödenmesi için, hak sahiplerinin bir dilekçe ile Kurumumuza başvurması gerekir.Evlenme tarihi nüfus kütüğüne işlenmemişse,dilekçeyle birlikte,evlenme cüzdanının bir örneğinin de Kuruma verilmesi zorunludur. 

Soru

5510 sayılı Kanuna göre SSK'dan yetim aylığı alan kız çocukları, evlenmeleri halinde evlenme ödeneği alacaklar mı?

Cevap

Talepte bulunmanız halinde, almakta olduğunuz aylık veya gelirin iki yıllık tutarı, bir defaya mahsus olmak üzere evlenme ödeneği olarak peşin ödenir.

Soru

5510 sayılı Kanuna göre ölüm geliri almakta iken evlenen kız çocuklarına evlenme ödeneği ödenir mi?

Cevap

Ölüm geliri almakta iken evlenen kız çocuklarına, almakta oldukları gelirin iki yıllık tutarı, bir defaya mahsus olmak üzere evlenme ödeneği olarak ödenir.

0 comments:

Yorum Gönder

Instagram Sayfamızdan Bizi Takip Edebilirsiniz

Translate - Çeviri

Popüler Konular

Muhasebe ve Excel Grubu

 
Muhasebe ve Excel
Üyelere Özel grup · 275 üye
Facebook Gruba Katıl
Diğer grup ve sayfalardan farklı olarak, özellikle EXCEL üstüne yoğunlaşmak istediğim bir grup... Özel excel çalışma dosyalarımızı paylaşarak çalışma ...
 
Blogger tarafından desteklenmektedir.